marți, 16 iunie 2009

Ma dau cu parerea

Citeam pe diverse bloguri si am realizat ca majoritatea "blogarasilor" de varsta mea si nu numai, se dau cu parerea despre cate ceva. Eu, pana in momentul de fata am evitat sa fac asta. De ce? Pentru ca am avut tupeul sa pretind ca alte lucruri ar fi mai importante. In orice caz, mare tupeu -rusine mie-. Ceea ce eu incercasem sa fac era o mica si naiva filozofie dar fara sa ma gandesc la publicul tinta si de fapt fara sa ma gandesc la cineva. O facusem pentru mine -cat egoism!-, ca mai apoi -ce razgandita!- sa-mi doresc sa nu scriu ceva doar pentru mine ci sa impartasesc oarecum conceptiile mele. Oricum, daca punem problema publicului atunci cu siguranta tentativa mea de blog e esuata. Din nou intrebarea este: de ce? Iar raspunsul: pentru ca -sa fim seriosi- cine mai are cheful si rabdarea in zilele de azi sa citeasca cate o idee filozofica inseamna ca fara doar si poate a ajuns la refuz cu jocurile, tv-ul, fotbalul sau eu stiu ce alta activitate de genu'; si nu, clar la refuzul acestor forme de divertisment, relaxare sau placere e cam greu sa ajungi, nu-i asa? (intrebare retorica)
Revenind, am zis ca ma dau si eu cu parerea (ceea ce e mai sus e explicatia). Si daca tot o fac, s-o fac ca la carte -zic-!
Asadar, citeam pe un blog urmatorul lucru: "Poşta Română oferă, după părerea mea, cele mai proaste servicii posibile.". "Proaste" ingrosat in mod intentionat de catre persoana care s-a dat cu parerea. Acum e randul meu. Trebuie sa admit ca m-a impresionat scrisul -corect gramatical, de altfel- si prezenta diacriticelor care aratau totusi un grad de pricepere. Acum continutul. Exagerare, hiperbola. Si vine numaidecat intrebarea: cator si caror tari i-ai mai incercat personal serviciile postale? A doua intrebare are sens in cazul in care prima are un raspuns plauzibil, si anume: ai incercat serviciile postale ale tuturor tarilor si statelor astfel incat sa ajungi la concluzia respectiva? Raspunsul este mai mult decat probabil negativ. In orice caz, nu apar calitatea serviciilor romanesti dar imi displac oamenii care fac afirmatii fara habar sau fara rost.

2 comentarii:

  1. Pai da'ti cu parerea linistita si de acum inainte :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca respectivul/a s-a referit la servicii in general si NU a avut de gand sa faca vre-o comparatie anume.
    Si spui ca nu-ti plac oamenii care fac afirmatii fara habar cand el/ea spune defapt "dupa parerea mea". Din '89 'ncoace cam avem dreptu' la pareri personale, nu crezi?:) Si la critici bineintels, insa chiar nu vad ce era de criticat:)
    Anyway, ma dadeam si eu cu parea.

    RăspundețiȘtergere